Friday, March 17, 2017

Resepi ikan masak asam

Pagi ni akak masak ikan air asam jawa.....lebih kurang macam masak taucu...cuma beza tak de taucu dengan halia jer.....letak air asam jawa pekat2....

Resepi arwah apak ajar....dulu2 kami kan orang susah.....dapat makan lauk mcm ni pun ....ya ampun...sedap nya.....kuah buat banyak2 makan nasi dengan kuah ngan bawang pun dah cukup.....kalau ada cili hijau belah2 cili hijau campak kat dalam...akak tadi malas ..letak jer cili api yang siap dah potong dlm peti ais

Nak resepi
~~~~~~~~

1) ikan potong 2 goreng (akak guna ikan sanma)

2)Tumis bawang putih bawang merah/bawang holand cili api /cili hijau (belah2 jer pun boleh bawang tu)

3)Dah wangi masukkan sikit halba campur

4)Lepas tu masuk kan air asam jawa garam gula

5)Last sekali masukkan ikan

Lagi lama simpan lagi sedap tau....lambat basi...

Thursday, March 16, 2017

Yeahhh !! Akak Dah Ada Blog

Hari ini maka dengan rasminya akak bergelar blogger . 

Follow akak dekat facebook : Norlaila